.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزارت اطلاعات: موسویان جاسوس بود

وزارت اطلاعات امروز با صدور اطلاعیه‌ای اظهارات معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران مبنی بر عدم وجود جاسوس در تیم مذاکره کننده هسته‌ای دولت اصلاحات را تکذیب و تاکید کرد که اقدام حسین موسویان مصداق روشن و کامل جاسوسی است.

روز پنج‌شنبه برخی روزنامه‌ها به انتشار اظهارات رییس سازمان انرژی اتمی درباره تیم هسته‌ای دوران اصلاحات پرداختند.

بنا به نوشته روزنامه شرق علی اکبر صالحی در پاسخ به سوالی که آیا تیم هسته‌ای زمان خاتمی جاسوس بوده‌اند، گفت: «من چنین چیزی را قبول ندارم که آن‌ها جاسوس بوده‌اند بنده از همان ابتدا در این پرونده بوده‌ام و تا جایی که اطلاع دارم در تیم مذاکره کننده ما جاسوسی وجود نداشته است»

این سخنان امروز واکنش وزارت اطلاعات را در پی داشت، این وزارت خانه با صدور اطلاعیه‌ای ضمن رد اظهارات صالحی، حسین موسویان را به عنوان جاسوس هسته‌ای در دولت اصلاحات معرفی کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «وزارت اطلاعات قویا اعلام می‌دارد با عنایت به رای صادره از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران که قطعی گردیده است به استناد ماده 505 قانون مجازات اسلامی، حسین موسویان به جرم "جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده با پوشش مسئولین نظام و مامورین دولت و در اختیار قرار دادن اطلاعات مزبور به دیگران (افراد فاقد صلاحیت و بیگانگان)" به دو سال حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از مشاغل دیپلماتیک در وزارت امور خارجه و اشتغال در امور بین الملل سایر نهادها و ارگان های کشور محکوم گردیده است. لذا اقدام نامبرده مصداق روشن و کامل جاسوسی می باشد.»

این در حالی است که پیش از این علیرضا جمشیدی سخنگوی وقت قوه قضاییه فروردین ماه سال 87 درپی صدور حکم نهایی دادگاه حسین موسویان اعلام کرده بود: «موسویان از اتهام جاسوسی تبرئه شد.»

جمشیدی در آن زمان اتهام موسویان را جمع آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده دانست و اظهار کرد با توجه به اینکه اتهام ایشان صرفا جمع آوری اطلاعات بود وی به 2 سال حبس "تعلیقی" و 5 سال محرومیت از مشاغل دیپلماتیک محکوم شد.

حسین موسویان در سال 1336 در کاشان متولد شد. در سال ۱۳۵۵ ببای ادامه تحصیل راهی آمریکا شد ولی با پیروزی انقلاب اسلامی به ایران بازگشت و ابتدا در جهادسازندگی کاشان و سپس در موسسه تهران تایمز، وزرات ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی به کار مشغول شد.

موسویان دارای دکترای روابط بین الملل از دانشگاه کنت (Kent) انگلستان است. او در سال ۱۳۶۷ به وزارت خارجه منتقل و رئیس اداره اول غرب اروپا شد. همچنین به سمت مشاور رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی منصوب گردید.

او در سال ۱۳۶۹ به عنوان نخستین سفیر ایران در آلمان متحد عازم بن شد. در زمان سفارت وی رخداد ترور میکونوس اتفاق افتاد. وی بعدها در کتابی با عنوان بررسی روابط ایران و آلمان به بررسی کامل این حادثه پرداخت.

او در دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی از سوی دبیر شورای عالی امنیت ملی به سمت مسئول کمیته سیاست خارجی شورای عالی امنیت ملی منصوب شد.

او بعدها به جاسوسی برای بیگانگان متهم شد. وی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۸۶ بازداشت شد و پس از ۸ روز بازداشت، در تاریخ نوزدهم همان ماه با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.257 seconds.